Schadeherstel

DE JONG - Specialist op het gebied van schadeherstel

Ons Technocenter is specialist op het gebied van schadeherstel. Speciaal opgeleide technici verrichten alle denkbaar mogelijke reparaties in ons zeer goed uitgeruste Technocenter. Ook worden zeer specialistische werkzaamheden vanwege milieu- en/of kostenoverwegingen, uitbesteed aan de specifieke experts. Dit regelen wij allemaal intern en daar heeft u geen omkijken naar.

Overzicht werkplaatstarieven Technocenter

 

Informatie over eventuele herstelwerkzaamheden

Als gevolg van het extreem hoge aantal schade gevallen afgelopen zomer'23 (in o.a. Italië, Slovenië en Scandinavië) zijn wij nog steeds genoodzaakt onderstaande berichtgeving te plaatsen en procedure te hanteren. Hierbij maken wij een verschil tussen klanten die hun huidige camper of caravan bij ons gekocht hebben of deze elders hebben gekocht.

A: Uw heeft schade aan een camper of caravan die door ons aan u geleverd is:

  • Taxatie en schaderapporten kunnen wij vanaf circa oktober 2024 voor u verrichten.
  • Herstel zal in de tweede helft van 2025 of het 1e kwartaal van 2026 verricht worden.
  • Bij herstel maken wij gezien de extreme drukte verschil tussen uitsluitend cosmetische schade en schades waardoor het voertuig niet meer bruikbaar is.  

 B: Uw heeft schade aan een camper of caravan die NIET door ons aan u geleverd is:

  • Taxatie en schaderapporten kunnen wij vanaf 3e kwartaal 2025 voor u verrichten.
  • Herstel zal niet eerder dan het 2e kwartaal van 2026 kunnen plaats vinden.
  • Bij herstel maken wij gezien de extreme drukte verschil tussen uitsluitend cosmetische schade en schades waardoor het voertuig niet meer bruikbaar is.

Wanneer u bovenstaande goed gelezen heeft en gebruik wilt maken van onze diensten scrol dan naar beneden voor de te volgen procedures.

Wat te doen bij schade aan uw camper of caravan

Bij schade in binnen- of buitenland kunnen zich drie situaties voordoen, die wij op deze pagina verder toelichten:

  • Situatie 1: het voertuig is nog te gebruiken (functionaliteit is niet aangetast)
  • Situatie 2: het voertuig is niet meer te gebruiken, maar er kan nog wel mee worden gereden,
  • Situatie 3: het voertuig is dermate beschadigd, dat er niet meer mee mag/kan worden gereden.

Situatie 1: Het voertuig is nog te gebruiken

U doet direct een melding aan de verzekeraar en zegt dat u na de vakantie contact opneemt met het Technocenter van DE JONG Kampeer & Recreatie. Na uw vakantie maakt u bij ons een afspraak (Via het schadeformulier) om langs te komen voor schadetaxatie.

Onze schademanager beoordeelt de schade en maakt hiervan foto's. Indien er een akkoord van uw verzekeringsmaatschappij is, wordt een afspraak tot reparatie gemaakt. Wanneer de schade van relatief geringe aard is, kunt u mogelijk direct een opdracht geven voor schadeherstel, uiteraard indien er dekking binnen de polis voor dit evenement is.

Vul via de onderstaande knop het schadeherstelformulier in, en wij nemen, tijdens onze werktijden van maandag tot en met vrijdag, zo snel mogelijk contact met u op.

Ik wil het schadeherstelformulier invullen

Situatie 2: Het voertuig is niet meer te gebruiken, maar er kan nog wel mee worden gereden

U doet direct een melding aan de verzekeraar en zegt dat het voertuig door het Technocenter van DE JONG Kampeer & Recreatie hersteld zal worden. U neemt daarna direct contact op (Via het schadeformulier) met onze schadeafdeling en maakt een afspraak om het kampeermiddel zo spoedig mogelijk langs te brengen.

Bij binnenkomst wordt er direct een schadecalculatie gemaakt met bijbehorende foto’s. Hierna is er contact met u verzekeringsmaatschappij, om te bepalen of er een schade expert moet komen kijken. Na dit overleg neemt de schadeafdeling contact met u op, om de voortgang van het reparatieproces te bespreken.

Vul via de onderstaande knop het schadeherstelformulier in. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Ik wil het schadeherstelformulier invullen

Situatie 3: Het voertuig is niet meer te gebruiken en moet getransporteerd worden

U doet direct een melding aan de verzekeraar en zegt dat het voertuig door het technocenter van DE JONG Kampeer & Recreatie hersteld zal worden. U verzoekt de maatschappij tevens het voertuig hierheen te transporteren. U of de verzekering doet telefonisch (0252-536081) of via het schadeherstelformulier (voorkeur), alvast een melding naar ons.

Bij binnenkomst van uw kampeermiddel wordt er contact met u opgenomen. Eventueel aanwezige bezittingen kunt u dan op afspraak uit uw kampeermiddel komen halen. Onze schademanager beoordeelt de schade en maakt hiervan foto's. Na overleg met uw verzekeringsmaatschappij neemt hij weer contact met u op, om het vervolg van het schadeproces te bespreken.

Ik wil het schadeherstelformulier invullen

Akte van Cessie

In alle gevallen is het mogelijk om een “Akte van Cessie" te tekenen, waarmee u de verzekeringsmaatschappij toestemming geeft, om de reparatiekosten na herstel direct aan ons te betalen. Een eventueel eigen risico dient u bij aflevering van het gerepareerde kampeermiddel te voldoen.

Oktober Kampeermaand 2024
Oktober Kampeermaand 2024

Welkom bij de Oktober Kampeermaand 2024 bij DE JONG Kampeer & Recreatie! Ook dit jaar valt er weer van alles te beleven voor outdoor- en kampeerliefhebbers. In de schijnwerpers staan onze Camper & Caravan Deals, de nieuwste 2025-modellen, wind- en waterdichte jassen en een breed assortiment kampeerspullen. Kom langs en Ontdek het Avontuur tijdens deze bijzonder maand met ons! Meer informatie

 

Oktober Kampeermaand 2024

Wij laten u snel weten of de wijziging gelukt is via e-mail
Pdf icons created by Good Ware - Flaticon
Cookie-voorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.