Schadeherstel

DE JONG - Specialist op het gebied van schadeherstel

Ons Technocenter is specialist op het gebied van schadeherstel. Speciaal opgeleide technici verrichten alle denkbaar mogelijke reparaties in ons zeer goed uitgeruste Technocenter. Ook worden zeer specialistische werkzaamheden om milieu en/of kosten aspect, uitbesteed aan bepaalde specialisten. Dit gebeurt allemaal intern en u heeft hier geen omkijken naar.

Overzicht werkplaatstarieven Technocenter

 

Informatie over eventuele herstelwerkzaamheden

Als gevolg van het extreem hoge aantal schade gevallen afgelopen zomer (o.a. Italië, Slovenië en Scandinavië) zijn wij genoodzaakt onderstaande berichtgeving te plaatsen en procedure te hanteren.  Hierbij maken wij een verschil tussen klanten die hun huidige camper of caravan bij ons gekocht hebben of deze elders gekocht hebben.

A: Uw heeft schade aan een camper of caravan die door ons aan u geleverd is:

  • Taxatie en schaderapporten kunnen wij vanaf circa Juli 2024 voor u verrichten.
  • Herstel zal in de tweede helft van 2024 of 1e kwartaal 2025 verricht worden.
  • Bij herstel maken wij gezien de extreme drukte verschil tussen uitsluitend cosmetische schade en schades waardoor het voertuig niet meer bruikbaar is.  

 B: Uw heeft schade aan een camper of caravan die NIET door ons aan u geleverd is:

  • Taxatie en schaderapporten kunnen wij vanaf 3e kwartaal 2024 voor u verrichten.
  • Herstel zal niet eerder dan 2025 kunnen plaats vinden.
  • Bij herstel maken wij gezien de extreme drukte verschil tussen uitsluitend cosmetische schade en schades waardoor het voertuig niet meer bruikbaar is.

Wanneer u bovenstaande goed gelezen heeft en u wil gebruik maken van onze diensten scrol dan naar beneden voor de te volgen procedures.

Wat te doen bij schade aan uw camper of caravan

Bij schade in binnen- of buitenland kunnen zich drie situaties voordoen, die wij hieronder verder toelichten:

  • het voertuig is nog te gebruiken (functionaliteit is niet aangetast),
  • het voertuig is niet meer te gebruiken, maar er kan nog wel mee worden gereden,
  • het voertuig is dermate beschadigd, dat er niet meer mee mag/kan worden gereden.

Het voertuig is nog te gebruiken

U doet direct een melding aan de verzekeraar en zegt dat u na de vakantie contact opneemt met het technocenter van DE JONG Kampeer & Recreatie. Na de vakantie maakt u bij ons een afspraak om langs te komen voor schadetaxatie.

Onze schademanager beoordeelt de schade en maakt hiervan foto's. Indien hij een akkoord van uw verzekeringsmaatschappij heeft, wordt een afspraak tot reparatie gemaakt. Wanneer de schade van relatief geringe aard is, kunt u mogelijk direct een opdracht geven voor schadeherstel, uiteraard indien er dekking binnen de polis voor dit evenement is.

Maak telefonisch (0252-536081) een afspraak of vul via onderstaande knop het schadeherstelformulier in. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Het voertuig is niet meer te gebruiken, maar er kan nog wel mee worden gereden

U doet direct een melding aan de verzekeraar en zegt dat het voertuig door het technocenter van DE JONG Kampeer & Recreatie hersteld zal worden. U neemt daarna direct contact met onze schadeafdeling op en maakt een afspraak om het kampeermiddel zo spoedig mogelijk langs te brengen.

Bij binnenkomst wordt er direct een schadecalculatie gemaakt met bijbehorende foto’s. Hierna is er contact met u verzekeringsmaatschappij, om te bepalen of er een schade expert moet komen kijken. Na dit overleg neemt de schadeafdeling contact met u op, om de voortgang van het reparatieproces te bespreken.

Maak telefonisch (0252-536081) een afspraak of vul via onderstaande knop het schadeherstelformulier in. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Ik wil het schadeherstelformulier invullen

Het voertuig is niet meer te gebruiken en moet getransporteerd worden

U doet direct een melding aan de verzekeraar en zegt dat het voertuig door het technocenter van DE JONG Kampeer & Recreatie hersteld zal worden. U verzoekt de maatschappij tevens het voertuig hierheen te transporteren. U of de verzekering doet telefonisch (0252-536081) of via het schadeherstelformulier, bij voorkeur, alvast een melding naar ons.

Bij binnenkomst van uw kampeermiddel wordt er contact met u opgenomen. Eventueel aanwezige bezittingen kunt u dan op afspraak uit uw kampeermiddel komen halen. Onze schademanager beoordeelt de schade en maakt hiervan foto's. Na overleg met uw verzekeringsmaatschappij neemt hij weer contact met u op, om het vervolg van het schadeproces te bespreken.

Ik wil het schadeherstelformulier invullen

Akte van Cessie

In alle gevallen is het mogelijk om een “Akte van Cessie" te tekenen, waarmee u de verzekeringsmaatschappij toestemming geeft, om de reparatiekosten na herstel direct aan ons te betalen. Een eventueel eigen risico dient u bij aflevering van het gerepareerde kampeermiddel te voldoen.

Openingstijden Zomerperiode weer van toepassing!
Openingstijden Zomerperiode weer van toepassing!

Vanaf 15 maart 2024 t/m 15 september 2024 zijn de Openingstijden Zomerperiode weer van toepassing. Dit houdt in dat de Showroom, Winkel en het Technocenter langer geopend zijn. Ook zijn de Showroom en Winkel op maandag weer geopend. Tot snel!  

Bekijk hier de openingstijden >>

Wij laten u snel weten of de wijziging gelukt is via e-mail
Pdf icons created by Good Ware - Flaticon