Onderhoud + reparatie

De onderhoudsmonteurs van ons Technocenter zijn volledig op de hoogte van de technieken van uw vakantievoertuig.  Ook kennen zij de specifieke aandachtpunten van vakantie-  en vrije tijd voertuigen . Door het andere gebruik wijken bepaalde onderhouds- en controlepunten nogal eens af van een personenwagen.  Ter verduidelijking lichten wij dit toe met een caravan _ Camper of vouwwagenband.  Een automonteur  kijkt naar het loopvlak en ziet of deze versleten is cq nog voldoende profiel heeft.  Voor onze monteurs is uitdroging de belangrijkste factor.  Door het geringe aantal kilometers slijt deze band in veel mindere mate.  Uitdrogen en voldoende draagkracht zijn bij banden van recreatievoertuigen de belangrijkste criteria.

BOVAG

Onderhoud: Uiteraard heeft uw camper, caravan of vouwwagen onderhoud nodig.
De Bovag onderhoudsbeurt is de juiste keuze om uw voertuig technisch in perfecte staat te houden. Bij gemiddeld gebruik volstaat 2 jaarlijks een Bovag onderhoudsbeurt te laten uitvoeren. Maakt u langdurig en/of intensief gebruik van uw voertuig, dan raden wij dit jaarlijks aan.Wij adviseren u tijdig een afspraak te maken i.v.m. seizoensdrukte. Tip: vanaf 1 november t/m 15 februari hanteren wij een gunstig wintertarief.

Bijkomende reparatiekosten tijdens de Bovag onderhoudsbeurt: Zodra blijkt dat er bijkomende kosten en/of reparaties zijn boven € 50,00, naast de kosten van de onderhoudsbeurt, nemen wij contact met u op. Zie ook onze prijslijst onderhoudsbeurt.

Fabrieksgarantie: In de gebruiksaanwijzing/garantiebepalingen van uw camper, caravan, vouwwagen staan de termijn en de voorwaarden m.b.t. de standaard fabrieksgarantie vermeld. Vochtinspectie: Een van de eisen om in aanmerking te komen voor garantie op geleidelijke vochtinwerking, naast de standaard fabrieksgarantie, is uw camper of caravan, jaarlijks vanaf het 1 jaar, aan te bieden voor een betaalde vochtinspectie (zie garantiebepalingen). Aftersales: Elke camper, caravan of vouwwagen, wordt tijdens de afleverinspectie uitvoerig gecontroleerd en getest. Eenmaal in gebruik kunt u een aantal aandachtspunten tegenkomen. Aftersales verloopt uitsluitend via ons technocenter, niet via afdeling verkoop. Technische storingen worden op zo kort mogelijke termijn bij ons technocenter hersteld.

Bij technische storingen tijdens uw vakantie, welke onder garantie hersteld moeten worden, altijd contact opnemen met ons technocenter. Uitsluitend in overleg met ons technocenter kunnen deze reparaties elders/door derden uitgevoerd worden. Reparatienota’s komen uitsluitend voor vergoeding in aanmerking na toestemming van de dealer, in dit geval ons technocenter, zie hiervoor ook de Bovag Algemene Voorwaarden, afdeling AMR. Reparatie nota’s dienen gespecificeerd, excl. btw ingediend te worden, alle gegevens van typeplaatjes noteren (b.v. bij koelkasten, omvormers enz.) De reeds vervangen, defecte onderdelen, altijd inleveren bij ons technocenter.