Onderhoud en reparatie

De onderhoudsmonteurs van ons Technocenter zijn volledig op de hoogte van de technieken van uw vakantievoertuig. Ook kennen zij de specifieke aandachtspunten van uw voertuig. Een recreatievoertuig heeft namelijk andere onderhouds- en controlepunten als een personenwagen, waardoor er in onze werkplaats anders naar de wagens wordt gekeken als een garage doet voor personenauto’s.

Ter verduidelijking lichten wij dit toe met een caravan, camper of vouwwagenband. Een automonteur kijkt naar het loopvlak en ziet of deze versleten is cq nog voldoende profiel heeft. Voor onze monteurs is uitdroging de belangrijkste factor. Door het geringe aantal kilometers slijt deze band in veel mindere mate. Uitdrogen en voldoende draagkracht zijn bij banden van recreatievoertuigen de belangrijkste criteria.

BOVAG

Bovag onderhoudsbeurt

Uiteraard heeft uw camper, caravan of vouwwagen onderhoud nodig.
De Bovag onderhoudsbeurt is de juiste keuze om uw voertuig technisch in perfecte staat te houden. Bij gemiddeld gebruik volstaat elke 2 jaar een Bovag onderhoudsbeurt. Maakt u langdurig en/of intensief gebruik van uw voertuig, dan raden wij dit jaarlijks aan. Wij adviseren u tijdig een afspraak te maken i.v.m. seizoensdrukte. Tip: vanaf 1 november t/m 15 februari hanteren wij een gunstiger wintertarief.

Bijkomende reparatiekosten

Zodra blijkt dat er bijkomende kosten en/of reparaties zijn boven de €50,- , naast de kosten van de onderhoudsbeurt, nemen wij contact met u op. Zie ook onze prijslijst onderhoudsbeurt.

Fabrieksgarantie

In de gebruiksaanwijzing/garantiebepalingen van uw camper, caravan, vouwwagen staan de termijn en de voorwaarden met betrekking tot de standaard fabrieksgarantie vermeld.

Vochtinspectie

Een van de eisen om in aanmerking te komen voor garantie op geleidelijke vochtinwerking, naast de standaard fabrieksgarantie, is uw camper of caravan, jaarlijks vanaf het eerste jaar, aan te bieden voor een betaalde vochtinspectie (zie garantiebepalingen).

Technische storingen

Technische storingen worden op zo kort mogelijke termijn bij ons technocenter hersteld. Bij technische storingen tijdens uw vakantie, die onder garantie hersteld moeten worden, moet er altijd contact opgenomen worden met ons Technocenter. Uitsluitend in overleg met ons Technocenter kunnen deze reparaties elders/door derden uitgevoerd worden.

Reparatienota’s

Reparatienota’s komen uitsluitend voor vergoeding in aanmerking na toestemming van de dealer, in dit geval ons technocenter. Zie hiervoor ook de Bovag Algemene Voorwaarden, afdeling AMR. Reparatie nota’s dienen gespecificeerd, excl. btw ingediend te worden. Alle gegevens van typeplaatjes moeten genoteerd worden (b.v. bij koelkasten, omvormers enz.). De reeds vervangen, defecte onderdelen, moeten altijd bij ons Technocenter ingeleverd worden.

Aftersales

Elke camper, caravan of vouwwagen, wordt tijdens de afleverinspectie uitvoerig gecontroleerd en getest. Eenmaal in gebruik kunt u een aantal aandachtspunten tegenkomen. Aftersales verloopt uitsluitend via ons technocenter, niet via afdeling verkoop.